Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

"Blogostan" Joanna Opiat- Bojarska

Joanna Opiat- Bojarska z dużym realizmem, trafnymi spostrzeżeniami opisała bolączki współczesnej, młodej kobiety poszukującej swojego miejsca na ziemni, spełnienia w miłości i życiu zawodowym.

Główna bohaterka książki, Sylwia Michalak jest taką statystyczną przedstawicielką naszego społeczeństwa. Poznajemy ją w przełomowym momencie życia, właśnie rozpoczyna swoją pierwszą pracę. Musi zmierzyć się ze światem, który znała jedynie w teorii. Jej mocną stroną jest zaangażowanie i niegasnący entuzjazm. Taka postawa przynosi jej uznanie i pochwały szefa a jej samej satysfakcję z wyboru profesji.
Sylwa spełnia się nie tylko na polu zawodowym. Ma stałego chłopaka i wrażenie, że odnalazła swoją drugą połówkę. Ale czy tak jest na prawdę? Czy to tylko pozory, ułuda?
Dziewczyna swoim szczęściem postanawia dzielić się na blogu, który najpierw staje się jej pasją a później uzależnieniem.
Znienacka w życiu Sylwii pojawia się tajemniczy mężczyzna, przyrodni brat, o którego istnieniu nie miała pojęcia. W ułamku sekundy jej uporządkowany świat, rozpada się jak domek z kart.

Życie Sylwii Michalak jest bardzo rzeczywistym lustrzanym odbiciem problemów wielu kobiet. Każda z nich znajdzie w "Blogostanie" cząstkę siebie. Bo tak jak Sylwia próbujemy dążyć do perfekcji, szczęścia i miłości. Niejednokrotnie ścieżki na tych drogach bywają poplątane i nie łatwo bez wskazówek dojść do celu. Również ludzie spotykani podczas naszej wędrówki są różni. Jedni chcą nam pomóc inni tylko wykorzystać. Trudno jest odgadnąć cudze zamiary.

Joanna Opiat- Bojarska w słodko- gorzkich słowach ukazuje codzienność kobiet w różnym wieku. Możemy obserwować ich podróż przez proces samorealizacji. Podglądamy ich emocje i relacje związane z mężczyznami, którzy okazują się nie być ideałami. Mamy szansę przyjrzeć się dogłębnie męskiej dwulicowości , podłości i dążenia jedynie do własnej wygody i dla własnej korzyści oraz niedbałość o uczucia swych partnerek.

Joanna Opiat- Bojarska odkrywa również ogromną samotność jednostki w tłumie ludzkich istnień, często na siebie zachodzących. Sylwia chociaż ma dobry kontakt z matką, nie potrafi z nią rozmawiać, zwierzać się sobie na temat rzeczy ważnych, trudnych często traumatycznych. Nie rozmawiają o swoich uczuciach i emocjach, nie znają swoich przemyśleń, swojego światopoglądu. Nie dzielą się troskami, największymi obawami, strachem i problemami. Sylwia nie ma żadnej przyjaciółki, przed którą mogłaby się wygadać. Nie dziwi zatem fakt, że coraz częściej i opowiada o swoim życiu internautom.

I tutaj dochodzimy do kolejnego problemu zaakcentowanego przez Joannę Opiat- Bojarską, o uzależnieniu od świata wirtualnego. Czasem trudno zauważyć granicę, która dzieli dobrą zabawę od nałogu. Sylwia jest takim przykładem na to, jak zwodniczy i uzależniający jest internet. Jak bezszelestnie i podstępnie kranie wolny czas, ogranicza rozwój zainteresowań i pasji, jak rozdziela związki międzyludzkie, jak otępia, jak niszczy...Autorka zwróciła również uwagę na to, że tragedia, rozpacz innych skupia uwagę. Jak łatwo jest przeoczyć czyjś ból, czyjąś fizyczność a skupić się jedynie na wirtualnym pobudzaniu własnych emocji.

Temat książki bardzo mnie zainteresował gdyż sama jestem blogerką i czasami przeraża mnie myśl, że mogłabym się uzależnić od własnego bloga, stracić poczucie rzeczywistości, odciąć się od rodziny i skończyć jak Sylwia.
I chociaż tytuł jest odrobinę zwodniczy, bo to nie internet jest tak naprawdę tematem prowadzącym. Według mnie to dobra książka obyczajowa o relacjach międzyludzkich i o stosunkach damsko- męskich i o poszukiwaniu własnego miejsca.

Książkę polecam każdemu, bez wyjątku...


Joanna Opiat- Bojarska "Blogostan", Replika 2012, ISBN: 978-83-7674-178-9



>>5+/6<<
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Umysł ścisły. Prowadzi firmę działającą na rynku nieruchomości. Zadebiutowała szczerą i inteligentną powieścią obyczajową „Kto wyłączy mój mózg?”.

Swoją przygodę z pisaniem zaczęła cztery lata temu na blogu www.gbsczyja.blog.onet.pl.

Dziś nie wyobraża sobie życia bez pisania. Informacje o jej książkach można znaleźć na jej blogu literackim www.opiatbojarska.blog.pl.









Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości pani Karoliny z wydawnictwa Replika


38 komentarzy :

  1. Muszę przyznać, że napisałaś bardzo ciekawą, wyczerpującą, rzetelną recenzję. Czytało mi się ją z przyjemnością. Udało Ci się również zachęcić mnie do kupna powyższej pozycji. "Blogostan" jest idealną książką dla dziewczyn z bloggosfery. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i bardzo mile wspominam czas spędzony przy tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Książka godna polecenia, lekka a mimo wszystko z ważnym przekazem...

      Usuń
  3. Owszem, gust mamy bardzo podobny, także nie dziwi mnie Twój komentarz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna pozytywna recenzja "Blogostanu", chętnie przeczytam. Temat interesujący i bardzo aktualny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej książce już pozytywne recenzje, więc chciałabym ją kiedyś przeczytać. Mam nadzieję, że mi się to uda.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszyscy chwalą tę książkę, tematyka jest nam - blogerom - bliska, więc na pewno po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka rzeczywiście bliska i blogerom i kobietom i człowiekowi :)

      Usuń
  7. czytałam i miło wspominam, choć spodziewałam się zupełnie innego zakończenia... autorka totalnie mnie zaskoczyła końcem historii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniec jest radykalny ale nie wyssany z palca, niestety...

      Usuń
  8. Kolejna pozytywna recenzja... Coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna książka z tego co widać. Muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj i podziel się swoimi wrażeniami :)

      Usuń
  10. Bardzo mnie ta książka ciekawi. Wyobrażam sobie, że łatwo wsiąknąć w wirtualny świat i zapomnieć o rzeczywistości. Na dodatek jeśli jest się samotnym to już w ogóle, łatwo się uzależnić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chciałabym przeczytać! Dodam tylko, że bardzo podoba mi się okładka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, okładka według mnie idealnie pasuje do treści :)

      Usuń
  12. Słyszałam o tej książce i jest ona dla mnie interesująca. Temat na czasie... Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam o niej i jestem nią zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To książka zdecydowanie dla mnie. Zapisuję na liście "muszę przeczytać"

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałam ją ostatnio w ręce w dosyć dobrej cenie ale jednak zrezygnowałam z niej, a tu widzę, że jednak trzeba było brać;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było :) Jak będziesz miała kolejną okazję, to nie zastanawiaj się :)

      Usuń
  16. Jako blogerka, również jestem zainteresowana ta pozycją. Po Twojej recenzji oczekuje dobrej książki, więc nie pozostaje mi nic innego jak jej poszukać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nie czytałam, ale widzę, że muszę to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka już czeka w kolejce, a ja się zastanawiam czy nie zabrać się za nią wcześniej niż początkowo planowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zapoznam się z Twoimi wrażeniami... jak najszybciej :)

      Usuń
  19. Bardzo zachęcająca recenzja... Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś bardzo namiętnie blogowała, prowadziłam pamiętnik niecodziennik i świetnie się z tym czułam, co ważne poznałam świetnych ludzi i niektóre wirtualne przyjaźnie do tej pory zostały. Oczywiście trzeba umieć odróżnić życie realne od tego wirtualnego, niestety nie wszystkim się to udaje. Książkę Joanny Opiat- Bojarskiej chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trudno jest odnaleźć tę granicę, za którą czai się równian pochyła. W każdej dziedzinie naszego życia trzeba znaleźć umiar. Ja również cenię sobie przyjaźnie wirtualne i nie zamierzam z nich rezygnować.
      Książkę Joanny Opiat- Bojarskiej na prawdę warto przeczytać :)

      Usuń
  21. Swoją recenzją zachęciłaś mnie do jej przeczytania. Zaraz sprawdzę czy jest dostępna w mojej bibliotece :).

    OdpowiedzUsuń
  22. Czuję się jak najbardziej zachęcona:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Książkę od jakiegoś czasu mam na oku, a każda pozytywna recenzja jeszcze podsyca mój zapał. Mam nadzieję, że w końcu i mi uda się ją przeczytac:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawi mnie ta pozycja, jak spotkam chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo mnie zaciekawiła ta pozycja! Muszę po nią sięgnąć czym prędzej!

    OdpowiedzUsuń
  26. Joanno bardzo duzo mamy ze soba wspolnego...haha tez jestem posrednikiem nieruchomosci, wiec po czesci odnalazlam tam swojego ducha, ksiazka napisana poprostu rewelacyjnie !!!! czyta sie ja jednym tchem i nie ma zamiaru sie z nia nigdzie rozstac !!!!oby takich wiecej, trzymam kciuki i czekam na cd.
    pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka