Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

"Proroctwo wygnanych magów" Sarah Silverwood

Witajcie. Wreszcie mam dostęp do blogosfery :) Nawet nie wiecie jak mi tego brakowało :) Ale przede wszystkim brakowało mi Was!!!
Moja nieobecność była spowodowana awarią laptopa. O mało co nie poszedł z dymem. Moglibyście przypuszczać, że to ja tak śmigam recenzje, aż klawiatura pali mi się pod palcami :P Niestety, prawda jest jak zwykle prozaiczna...zwarcie w zasilaczu...Najgorsze jest to, że stało się to w takim  gorącym okresie, gdzie do recenzji czeka kolejka arcyciekawych książek. Ale już jestem i przechodzę do rzeczy. Przed Wami recenzja "Proroctwa wygnanych magów". Miłej lektury :)




"Proroctwo wygnanych magów" ma piękne przesłanie, pełne ideałów. Porusza takie wartości jak honor, odwaga, przyjaźń, lojalność czy poświęcenie.


Finemere Tingewick Smith ma szesnaście lat i prowadzi nietypowe życie. Jego pochodzenie jest owiane tajemnicą, nie zna swoich rodziców, nie ma rodziny, nie wie, skąd pochodzi ani dlaczego został porzucony. Sędziowie, którzy wzięli go pod opiekę nie chcą i nie mogą wyjawić mu prawdy. Jednak, kiedy jeden z jego opiekunów, Harlequin Brown ginie w niejasnych okolicznościach a z nieba zaczyna padać błotnisty deszcz, wreszcie poznaje tajemnicę swego przeznaczenia. Zostaje wysłany z misją ratowania świata. Czy podoła temu zadaniu? Czy nie zawiedzie pokładanych w nim nadziei?

Książka "Proroctwo wygnanych magów" zrobiła na mnie dobre wrażenie. Do jej zalet mogę zaliczyć dynamiczną i zmienną akcję, mnogość zawiłych intryg i niesamowite przygody. Trzecioosobowa narracja, historia poznana z kilku perspektyw, prosty i przystępny język to jej kolejne plusy. Nawet pomysł z następnym nastolatkiem ratującym świat czy światem pełnym wymiarów, gdzie za tajemniczymi wrotami skrywa się alternatywna rzeczywistość, który jest już bardzo dobrze znany szerokiej rzeszy czytelników fantastyki, przypadł mi do gustu. Autorka umiejętnie odświeżyła tę koncepcję, a nawet dodała kilka własnych, nowatorskich propozycji.

Niestety, znalazłam też kilka minusów. Jak dla mnie bohaterowie są zbyt czarno- biali, podzieleni na dobrych i złych i żaden nie wystaje poza przyjęte przez autorkę ramy. Poza tym przy jednej postaci, zabrakło mi głębi, genezy postępowania i charakteru. Nic o nim nie wiemy. Cały czas zastanawiałam się, dlaczego postanowił sięgnąć po władzę absolutną, co nim kierowało? Niestety, nie otrzymałam odpowiedzi. B

Nie mogę jednak zaprzeczyć, że książka "Proroctwo wygnanych magów" ma piękne przesłanie, pełne ideałów. Porusza takie wartości jak honor, odwaga, przyjaźń, lojalność czy poświęcenie. Finemere to chłopiec bez rodziny, pozbawiony korzeni. Jednak przy odpowiedniej opiece staje się miłym, grzecznym i odpowiedzialnym chłopcem. Kiedy zostaje zmuszony do uczęszczania do dwóch szkół naprzemiennie i zobligowany do utrzymania tego w tajemnicy, sprostał zadaniu. Mimo, że męczyły go wyrzuty sumienia, a kłamstwo przychodziło mu z trudem dowiódł swojej wartości. Co zaowocowało gdy stanął przed trudniejszym zadaniem. Pomocni okazali się również przyjaciele, którzy postanowili wyruszyć w nieznane, nie pytając o szczegóły w imię przygody i przyjaźni. Bo któż nie chciałby uratować świata?!

"Proroctwo wygnanych magów" opisuje odwieczną walkę dobra ze złem i promuje powoli zanikające ideały. I choć dotyka tematów ważnych to pozostaje lekturą lekką i niewymagającą. Polecam głównie nastolatkom, dorośli mogą się czuć odrobinę rozczarowani.



Cytaty z książki:

1. "Szesnaście lat to ciekawy wiek. Jeszcze nie dorosły, ale już nie dziecko. Jakbyś był pomiędzy: ani tu, ani tam. Kiedy masz szesnaście lat, wszystko jest możliwe."
2. "- Proszę zaczekać tutaj. Sprawdzę, czy członek jest w tej chwili osiągalny."



Sarah Silverwood "proroctwo wygnanych magów", Amber 2011, ISBN: 978-83-241-3945-3


4/6




Recenzja napisana dla serwisu DlaLejdis, któremu bardzo dziękuję za egzemplarz recenzyjny :))




11 komentarzy :

  1. Brzmi ciekawie, choć podobnych książek było już chyba całkiem sporo. Lubię czasem przeczytać coś lekkiego, dla młodzieży, dlatego dałabym szansę "Proroctwu..."

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest mnóstwo podobnych książek, dlatego tę pozycję raczej sobie odpuszczę.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. zapraszam na :


    http://echo-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie jestem do końca przekonana do tej książki, chociaż widzę, że Tobie się podobała. Zobaczymy.

    Pozdrawiam przedświątecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się to, że powyższa książka nie jest zwyczajnym ,,czytadłem'', tylko niesie za sobą wartościowe przesłanie, takie jak,honor, odwaga, przyjaźń, lojalność czy poświęcenie, dlatego mimo początkowych oporów, chętnie przeczytam "Proroctwo wygnanych magów".

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka nie za ciekawa i pewnie nie zwróciłabym uwagi na nią. Ale fabuła jak najbardziej mnie zainteresowała:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli wpadnę na nią w bibliotece to czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie się dowiedziałam o kolejnej dobrej, ale nie świetnej książce, która zawiera w sobie przesłanie. Jednak bohaterowie są ważną częścią każdej powieści. Jak znajdę ją w bibliotece to nie powiem "nie".

    OdpowiedzUsuń
  9. Raczej nie dla mnie ta książka. Nie przepadam za takimi historiami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej mogłabym mieć problem z przebrnięciem przez tę książkę. Fantasy to mój ulubiony gatunek i stałam się bardzo wybredna, a niestety książek o nastolatkach ratujących świat było multum.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka interesuje mnie od dawna, ale jakoś nie spieszy mi się żeby ją w końcu przeczytać :P

    Chciałabym Cię jeszcze zaprosić do nowego wyzwania na następny rok :) Może Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka