Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

Zapowiedzi na styczeń :)

Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. Nie wiem jak Wy ale ja jestem szalenie ciekawa, co czytelniczo przyniesie nam styczeń. Poszperałam, poszukałam i przedstawiam subiektywną listę najciekawszych propozycji na początek 2013 roku... O ile wcześniej nie nastąpi koniec świata :P




"Mistrz" Katarzyna  Michalak
Wydawnictwo Filia, premiera 1 styczeń 2013


Opaska, z czarnego jedwabiu, która kneblowała jej usta, stłumiła jęk. Stanął tuż za nią. Odgarnął palącą dłonią jej włosy z karku i pocałował gładką skórę tuż nad obojczykiem. Drugą dłonią zagarnął jej pierś. Zakwiliła, czując jak nogi uginają się pod nią, a podbrzusze zaczyna płonąć dzikim pożądaniem. Obszedł brankę nieśpiesznie, stając przed nią i mierząc uważnym spojrzeniem czarnych oczu. Był kompletnie ubrany. W czerń, od stóp do głów.









"Niewolnice" Dolen Perkins- Valdez
Nasza Księgarnia, premiera 16 styczeń 2013

"Niewolnice" to poruszająca analiza ludzkiego serca, ludzkich wyborów i ich konsekwencji.
Doskonały debiut literacki w niezwykły sposób opisujący losy ciemnoskórych kobiet u schyłku epoki niewolnictwa. Cztery młode kobiety są wykorzystywane seksualnie przez swoich panów. Na kolejnych stronach powieści obserwujemy budzącą się w nich samoświadomość, pragnienie wolności i szacunku do samych siebie.  Dolen Perkins-Valdez próbuje odpowiedzieć na pytanie, co takiego działo się między niewolnicami, a ich właścicielami, że mając wolność na wyciągnięcie ręki, nie próbowały po nią sięgnąć?

Chwytająca za serce, intrygująca, oryginalna, trzymająca w napięciu powieść, która dowodzi talentu Perkins-Valdez do wskrzeszania niechlubnej przeszłości.

"Publishers Weekly"



"Zanim mnie pokochasz" Beatriz Williams
Prószyński i s-ka, premiera: 22 styczeń 2012

Historia miłości silniejszej niż czas.

Kate nie wierzyła w przyszłość swojego związku z Julianem, lecz najbardziej zaskoczyła ją… ich wspólna przeszłość.

Amiens, Francja, rok 1916: kapitan Julian Ashford, brytyjski oficer walczący w okopach frontu zachodniego, zostaje odszukany przez młodą Amerykankę. Nieznajoma posiada informacje na temat misji zwiadowczej, które podobno mogą mu ocalić życie.

Nowy Jork, rok 2007: stąpająca twardo po ziemi analityczka z Wall Street, Kate Wilson, zakochuje się bez pamięci w majętnym biznesmenie, Julianie Laurensie. Nie wie jednak, że ich romans nie jest dziełem przypadku. Julian długo czekał na spotkanie z nią – urzekającą kobietą, która wyłoniła się z mroków wojny, by uratować mu życie. Teraz, we współczesnym Nowym Jorku, muszą wspólnie obronić się przed konsekwencjami tajemnic z przeszłości i uwierzyć w miłość wymykającą się wszelkim wyobrażeniom.


"Blask" Amy Kathleen Ryan
Jaguar, premiera 23 styczeń 2013


Empyraen, ogromny statek kosmiczny, jest jedynym światem, jaki zna Waverly. Tutaj się urodziła – w pierwszym pokoleniu tych, których noga nigdy nie postała i nie postanie na zniszczonej wojnami ojczystej planecie. Waverly wie, że jej życie zostało już zaplanowane. Poślubi charyzmatycznego Kierana, typowanego na następcę kapitana Empyraen, i wyda na świat kolejne dzieci, których potomstwo zaludni w przyszłości nową Ziemię. Tak trzeba, to obowiązek tych, którzy wyruszyli w kosmos.







"Żona idealna" Julia LLewellyn
Prószyński i s-ka, premiera 29 styczeń 2013

Młodziutka modelka Poppy zachodzi w ciążę z blisko pięćdziesięcioletnim żonatym mężczyzną, który porzuca dla niej rodzinę. Luke Norton nie jest zwykłym facetem przechodzącym kryzys wieku średniego, lecz gwiazdą popularnego programu informacyjnego. Przystojnego prezentera kocha cały naród! Tymczasem była żona uprzykrza mu życie serią poczytnych, złośliwych artykułów pod wspólnym tytułem: „Mój mąż, jego cizia i ja”. Byłe i obecne kochanki Luke’a krążą wokół niego niczym żarłoczne piranie. Na domiar złego Poppy, świeżo upieczona mama, musi się pożegnać z obiecującą karierą modelki. W końcu postanawia tupnąć nogą i pokazać wszystkim, na co ją stać.







 "Uczciwa oszustka" Tove Jansson
 Nasza Księgarnia, premiera: 30 styczeń 2013

W małej miejscowości Västerby, położonej nad skutą lodem zatoką, od miesięcy sypie śnieg. Ludziom pozostaje więc głównie wymienianie plotek. Tego roku na językach wszystkich są Katri Kling oraz Anna Aemelin. Ta pierwsza uchodzi za dziwaczkę. Stroni od ludzi, mieszka w mansardzie nad sklepem z prostodusznym bratem oraz bezimiennym psem. Anna to szanowana ilustratorka książek dla dzieci, zamożna właścicielka opustoszałej posiadłości. Katri uzna Annę za łatwy cel swoich manipulacji.
Kobiety połączy dziwaczna relacja…
Czy jednak mogą się czegoś nawzajem nauczyć?

Po raz pierwszy na polskim rynku prezentujemy wyjątkową powieść dla dorosłych autorstwa twórczyni legendarnego cyklu o Muminkach.





Czy masz ochotę na którąś z powyższych książek?

33 komentarze :

  1. "Blask" z chęcią bym przeczytała, ale raczej nic poza tym ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nic mnie szczególnie nie zainteresowało. Ewentualnie "Uczciwa oszustka" ze względu na autorkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same wspaniałości się zbliżają. Mam zamiar przeczytać "Mistrza", "Blask" i "Niewolnice" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się doczekać Blasku.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Blask" to mój zimowy must have :3 Z niecierpliwością czekam na premierę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z niecierpliwością czekam na "Mistrza" Kasi Michalak :D Ale z tego co się orientuje to jego premiera przewidziana jest na 18 stycznia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Informacje o książce spisywałam z LC :/ Nie znalazłam innej daty premier :/

      Usuń
  7. Pierwszy miesiąc 2013 zapowiada się nadzwyczaj ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja postaram się przeczytać Mistrza,Blask i Uczciwą oszustkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zanim mnie pokochasz i Uczciwa oszustka mnie intrygują.)

    OdpowiedzUsuń
  10. przeczytałabym Niewolnice...może mi się uda je zdobyć...

    OdpowiedzUsuń
  11. Z niecierpliwością czekam na Zanim mnie pokochasz.
    Uwielbiam motyw podróży w czasie.

    Pozdrawiam
    Lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zatem "Nigdy i na zawsze" Ann Brashares i "Miłość ponad czasem" Audrey Niffenegger

      Usuń
    2. Do polecanych dorzuciłabym jeszcze "Dzisiaj jutro zawsze" Samanthy Sotto :)

      Usuń
  12. Mistrza właśnie czytam, ale zaciekawiły mnie także Niewolnice.

    OdpowiedzUsuń
  13. Do niczego mnie jakoś szczególnie nie ciągnie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana, nie strasz mnie końcem świata, bo ja jeszcze mam tyle książek do przeczytania, że nie wyrobię się jeszcze przez 200 lat! Świetne pozycje wyszperałaś, chcę wszystko, nie możemy umierać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie możemy umierać. I ja mam nazbieranych cudownych książek :P

      Usuń
  15. Zanim mnie pokochasz - czemu tak długo trzeba czekać?!:) Już zanurzyłam się w niej myślami ...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. To ja poproszę o wszystkie tytuły:) Zbankrutuję w przyszłym roku tyle fajnych książek sie zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam ogromną ochotę na powieść Katarzyny Michalak. I jak tylko pojawi się w księgarni nie czekam na nic tylko idę kupić :)
    Na inne powieści jakoś nie zwracam szczególnej uwagi, może dlatego, że fabuła nie zainteresowała mnie do tego stopnia? W ramach porywu przeczytałabym jeszcze "Żonę idealną", jednak nie kupię jej za swoje.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie bez wyjątku mnie interesują! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Same świetne tytuły się zapowiadają :) To ja teraz poproszę o jakiś zastrzyk finansowy, abym mogła sobie pozwolić na zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Styczeń zapowiada się bardzo obiecująco, jeżeli chodzi o książki:))

    OdpowiedzUsuń
  21. O dziwo nie widzę czegoś dla siebie. Może zwrócę większą uwagę na "Blask" :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie już dawno zainteresował "Blask" *_*

    OdpowiedzUsuń
  23. A "Blask" nie ma wyjść 20? Coś mi się chyba pomieszało. XD Chętnie się z nim zapoznam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście 23 stycznia. Bazowałam na informacjach z LC i moje niedopatrzenie, ze nie sprawdziłam tego u źródła :)

      Usuń
  24. W szczególności czekam na "Mistrza" i "Uczciwą oszustkę", ale przyznam, że wszystkie książki mnie kuszą:)Ja w ogóle mam wielkie plany na zbliżający się rok i w związku z tym nie zgadzam się na żaden koniec świata:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja nie zgadzam się na koniec świata ale nasze zdanie chyba nie będzie miało większego znaczenia :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka