Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

"Na cienistej plaży" Barbara Freethy

"Na cienistej plaży" to druga książka z serii Zatoka Aniołów. Dotyczy losów zupełnie innych bohaterów ale maleńka miejscowość będąca pod opieką aniołów jak i jej mieszkańcy pozostają tacy sami. Nie ma więc przymusu czytać wszystkich książek ale gwarantuję, że jeżeli poznacie jedną z nich, będziecie mieli ochotę powrócić do tej magnetycznej i ciepłej serii.

Tym razem poznajemy Laureen Jamison, która po latach powraca do rodzinnego miasteczka. Jest zmuszona zaopiekować się ojcem chorym na
Alzheimera. Nie jest zachwycona tym zadaniem. Nigdy nie była w dobrych stosunkach z tatą a po tragicznej śmierci siostry Abby, ten kontakt urwał się całkowicie. Laureen chce jak najszybciej zabrać tatę i wyjechać z Zatoki Aniołów gdzie wspomnienia powracają jak bumerang. Kiedy przypadkiem spotyka swojego byłego chłopaka Shane'a, którego podejrzewano o zamordowanie Abby, jej plany całkiem się komplikują. 

Kto poznał się ze stylem i z poprzednią książką autorki bez żadnych oporów a wręcz gładko i bez zakłóceń wejdzie w nową historię o kolejnych mieszkańcach uroczej i malowniczej miejscowości Zatoka Aniołów. Dobra wiadomość dla nowych czytelników Barbary Freethy jest taka, że zupełnie nie odczują nieznajomości "Lata w Zatoce Aniołów". Autorka bardzo sprawnie przywołuje wcześniejsze wątki i sprytnie łączy je z nowymi. 

"Na cienistej plaży" to idealne połączenie powieści obyczajowej z romansem i wątkami sensacyjno- kryminalnymi. Razem z głównymi bohaterami Laureen i Shane'm poszukujemy zabójcy Abby. Krok po kroku tworzymy scenariusz ostatnich godzin życia nastolatki. Droga do rozwiązania jest kręta ale bardzo zajmująca i ciekawa a finał jest zaskakujący i całkowicie zmienia życie kilku osób.  
Podczas trwania tego prywatnego śledztwa, jesteśmy również świadkami jak Laureen i Shane ulegają magii pierwszej miłości i próbują odbudować swój związek. Ta para młodych ludzi jest dowodem na to, że "stara miłość nie rdzewieje". 
Spodobało mi się to, że kolejny raz Barbara Freethy splątała wątki różnych bohaterów, ukazała ich problemy i życie. Dzięki temu książka zyskuje nie tylko na atrakcyjności ale wręcz nie można się od niej oderwać. Doświadczymy wielkiego oddania, miłości, która przetrwa wszelkie niedogodności, odbudowa rodzinnych relacji, ogromnej sile wiary czy nieodłącznym związku przeszłości z przyszłością. 

Jeżeli macie ochotę na podróż do miejsca niebanalnego i magicznego, polecam  lekturę "Na cienistej plaży". Poznacie uroczych ludzi, słodko- gorzkie uroki życia, fascynującą, emocjonującą miłość i szczyptę grozy. 




Barbara Freethy "Na cienistej plaży", BIS 2012, ISBN: 978-83-7551-262-5



5/6


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Pani Lidii z wydawnictwa BIS  :))))


25 komentarzy :

  1. Czytałam obie części, naprawdę piękne, magiczne miejsce... Bardzo mi się podobały obie książeczki. Teraz czas na trzecią częśc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czekam na trzecią część z niecierpliwością :)

      Usuń
  2. Brzmi lekko i przyjemnie, lubię takie połączenie romansu z wątkiem kryminalnym, przydałaby mi się teraz taka lektura :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będziesz usatysfakcjonowana lekturą "Na cienistej plaży" :)

      Usuń
  3. Bardzo chce poznać cały cykl Zatoki Aniołów. Mam nadzieję, że uda mi się zrealizować mój czytelniczy cel. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo naprawdę pozytywnej recenzji, ja jakoś nie mam na tę książkę ochoty :/

    OdpowiedzUsuń
  5. ja polecam również 1 część, 3 będę niedługo czytać gdyż dostałam w prezencie gwiazdkowym od męża

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zapoznam się z tą serią, świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam i nadal nie jestem do końca przekonana.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna książka, którą chciałoby się przeczytać, ale nie ma się kiedy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chcę książki tej autorki poznać. Kuszą mnie już od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zobaczę jak będzie z moim czasem w nowym roku, ale nie mówię nie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się ;) Ostatnio mam chęć na takie książki, więc jak będe miała możliwość, to się z nią zapoznam z przyjemnością ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najpierw trzeba przeczytać pierwszą część. Ciekawe czy jest w bibliotece? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o serii słyszę po raz pierwszy ale z prawdziwą przyjemnością bym się z nią zapoznała. Zaciekawiłaś mnie. własnie w tej chwili mam ochotę na książki tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam nadzieję, że niedługo będę miała możliwość zapoznać się z obiema częściami tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o tej książce, widzę, że wiele straciła. Tak to już jest z powieściami wydawanymi przez mało popularne wydawnictwa...Muszę nadrobić i poszukać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie cała seria przypadła bardzo do gustu, wydaje się, że to takie czytadło-romansidła a to na prawdę fajne, ciepłe książki. czekam nieustająco na 3ci tom od Bisu. Chyba gdzieś w boju zaginął bo od połowy grudnia do mnie idzie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka