Uwaga!


Wszystkie teksty zawarte na blogu Aleksandrowe myśli, chronione są prawem autorskim [na mocy: Dz.U.1994 nr24 poz.83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych]. Kopiowanie treści, choćby fragmentów oraz wykorzystywanie ich w innych serwisach internetowych, na blogach itp itd wymaga pisemnej zgody autorki bloga.

Translate

Łączna liczba wyświetleń

Co będę czytać w lutym...czyli stos 1/13


Zobaczcie o czym będziecie mogli poczytać na moim blogu już wkrótce...



Stosik recenzencki:






1. "Trylogia Igrzyska śmierci" Suzanne Collins-  od wydawnictwa Media Rodzina
2. "Błękitny dym" Nora Roberts- od wydawnictwa Świat Książki
3. "Białe autobusy" Sune Persson- od wydawnictwa PWN
4. "Pieśń kolibra" Ana Veloso- os serwisu zaczytaj się
5. "Macierzyństwo" Heidi Bratton- od wydawnictwa WAM
6. "W plątaninie uczuć" Gabriela Gargaś- od wydawnictwa Feeria
7. "Historia pewnego związku" Danka Braun- od wydawnictwa Prozami
8. "Dzień kłamstwa" William Brodrick- od wydawnictwa Hachette





 Nocny pożar rodzinnej pizzerii zmienił życie małej Reenie. Podpalacz trafił do więzienia, ale dziewczynka, zafascynowana ogniem, na zawsze związała z żywiołem swoje życie: po kilkunastu latach została policjantką w wydziale podpaleń w Baltimore. Od pewnego czasu w mieście zaczynają mnożyć się pożary, giną ludzie, śmiertelne niebezpieczeństwo zaczyna też grozić Reenie i jej ukochanemu. Kto jest sprawcą tragicznych płomieni i dlaczego? Opowieść o kobiecie, która w imię miłości pokonała strach, by przeciwstawić się szaleńcowi, terroryzującemu jej najbliższych.






Na początku 1945 roku było już jasne, że upadek hitlerowskich Niemiec to kwestia kilku miesięcy. Rząd neutralnej Szwecji zorganizował niezwykłą akcję humanitarną ratowania więźniów obozów koncentracyjnych. Szwedzki Czerwony Krzyż i rząd Danii podjęły rozmowy z Himmlerem, w których głównym negocjatorem był hrabia Folke Bernadotte. Misja trwała dwa miesiące, ocalono życie 17 tysięcy ludzi, którzy konwojami pomalowanych na biało autobusów, oznaczonych symbolem czerwonego krzyża, zostali przewiezieni na terytorium Szwecji.

Akcja przeszła do historii pod nazwą Białe Autobusy. Książka stanowi pierwszą tak pełną relację z przebiegu tej wyjątkowej operacji, ujawnia kulisy tajnych negocjacji, a także zeznania naocznych świadków i uczestników wydarzeń.



  
Lua od zawsze była niewolnicą, służącą córki właściciela plantacji trzciny cukrowej. Nigdy nie znała swoich rodziców, nie miała praw, nie mogła decydować o swoim losie, ale miała jedną tajemnicę, której pilnie strzegła - umiała czytać i pisać. Dlatego właśnie ją stara Imaculada poprosiła o spisanie historii swojego życia. Imaculada budziła lęk u wszystkich, bo przybyła do Brazylii z Afryki, bo pielęgnowała odwieczne zwyczaje swoich przodków, bo była inna... Jej opowieść ma zaskakujący wpływ na życie młodej Lui. Dzięki niej dziewczyna decyduje się na ucieczkę, by połączyć się z ukochanym, dzięki niej walczy o swoją wolność, dzięki niej ma szansę pomóc innym podobnym do niej.





Bez względu na model macierzyństwa, jaki preferujesz, czy jesteś matką, czy dopiero nią zostaniesz - ta książka może być dla ciebie. Zaprasza do spojrzenia na macierzyństwo jak na zaskakującą przygodę, która przemienia kobietę. Wystarczy tylko zaakceptować to, że jesteś matką, że większość twojego czasu wypełnią dzieci i zarządzanie domem. Wówczas odkryjesz, że rola matki jest wyjątkowa, ponieważ buduje u dzieci mocny fundament wartości i cnót. Jeśli będąc matką, podążysz własną drogą, różną od obowiązujących trendów i nacisków społeczeństwa, odnajdziesz spokój oraz zaczniesz czerpać radość z przebywania z dziećmi. Ostatecznie osiągniesz niekonwencjonalny sukces - życie pełnią miłości.



 Siłą tej powieści jest jej niezwykła prawda emocjonalna, właściwie każda kobieta może się zidentyfikować z wybrana bohaterką.
Opowieść o prawdziwej kobiecej przyjaźni, cierpieniu, miłości, zdradzie. Opowieść o tym jak trudną sztuką jest pięknie żyć.
Trzy historie, trzy różne kobiety. Każda inaczej żyje swoje życie, walczy o siebie i swoje marzenia. Są do bólu prawdziwe, a przy tym nie pozbawione autoironii i poczucia humoru.
Książka ukazuje całą panoramę spraw, problemów czasem śmiesznych, czasem poważnych. Codzienne problemy, zmaganie z przeciwnościami losu, udane związki i mniej udane rozwiązki. Poruszająca!




 Namiętność, erotyczny układ, uczuciowe wzloty i upadki.
Czy pożądanie i romans bez zobowiązań mogą być podstawą głębokiego związku?
Wszystko zaczęło się w czasach, gdy sklepowe półki świeciły pustkami, a w kawiarniach podawano głównie winiak klubowy.
Poznali się w kultowym krakowskim klubie studenckim Pod Jaszczurami.
Ona - skromne, niedoświadczone brzydkie kaczątko, zakochała się w nim bez pamięci. On - obiekt pożądania większości kobiet, syn bogatych rodziców, łaskawie pozwolił się wielbić, a rola nauczyciela seksu mocno go bawiła. Pewnego dnia wyjechał. Spotkali się po jedenastu latach, gdy ona, samotna matka, już nie tak skromna, szykowała się do zamążpójścia, a on, wdowiec, chciał znaleźć w Polsce wyciszenie.




Ojciec Anselm to niezwykły mnich z zakonu gilbertynów. Pewnego dnia odwiedza go przyjaciel z dawnych lat i opowiada mu mrożącą krew w żyłach historię kobiety, która została zdradzona przez czas, los i kogoś bliskiego...

Kogoś, kto wciąż pozostaje w ukryciu. Anselm będzie musiał zbadać historię tej kobiety oraz tajemnicę, której korzenie sięgają wydarzeń rozgrywających się we wczesnych latach 80. w Polsce, znajdującej się w żelaznym uścisku zimnej wojny. Przedzierając się przez meandry historii, dekady tajemnic i pół wieku kłamstwa, odkrywa prawdę, która może zniszczyć komuś życie, prawdę tak szokującą, że niejedna osoba mogłaby zabić, aby tylko nie wyszła ona na jaw. Dzień kłamstwa to najlepsza jak dotąd powieść Williama Brodricka, z fabułą i tempem akcji jak u Toma Roba Smitha oraz atmosferą i głębią rodem z książek Johna le Carré






Stosik wymiankowy:






1. "Zimowa róża" Christian Signol od megii24, wymiana na LC
2. "Posłuszeństwo" Will Lavender  od kki13, wymiana na LC
3. "Stephanie Plum, Janet Evanovich od megii24, wymiana na LC
4. "Rzęsy na opak" Dawid Kornaga od kki13, wymiana na LC
5. "Żółta sukienka" Beata Gołembiowska" od kki13, wymiana z LC
6. "Rzeź niewiniątek" John Saul od megii24, wymiana z LC
7. "Dolores Claiborne" Stephen King od okruszek, wymiana z LC
8. "Kurtyna" Agatha Christie, od kki13, wymiana na LC





"Igrzyska śmierci" to bardzo popularna i zbierająca najlepsze recenzje książka w 2012 roku. Cieszę się, że wreszcie i ja będę mogła ją poznać.
Jestem bardzo szczęśliwa i dumna, że ją mam :D

59 komentarzy :

  1. Ojej <3 Zazdroszcze najbardziej "Igrzysk"

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne stosy, chetnie poczytam Twoje opinie. Najbardziej bede wypatrywac "Pieśni kolibra".

    OdpowiedzUsuń
  3. Te "Igrzyska" to bym Ci bardzo chętnie podkradła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miłej lektury i czekam na recenzje szczególnie Dnia Kłamstwa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny stosik:) "Igrzyska" już mam w swojej biblioteczce:P "Dolores Claiborne" to naprawdę super książka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Stos super! Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień kłamstwa tez niedługo przede mną

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne wydanie Igrzysk, bardzo jestem ciekawa jak Ci się ta trylogia spodoba :-) Nieładnie zazdrościć ale tym razem strasznie zazdroszczę. Dostałas Pieśń kolibra... tak bardzo chciałabym tę książkę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne stosy! Ukradłabym Ci "Igrzyska" w nowym wydaniu, wszystkie trzy części w jednym to jest to ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie to zachwyca. Zawsze razem, w twardej oprawie... :P

      Usuń
  10. Fajne to trzytomowe wydanie "Igrzysk śmierci" - mam w trzech tomach, ale szybko się zniszczyły. Będziesz miała co czytać w lutym, jestem ciekawa "Białych autobusów".

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę rewelacyjnego stosu. Intryguje mnie szczególnie ,,Błękitny dym'' oraz ,,Dzień kłamstwa''.

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam Igrzyska :D. Przeczytałam całą trylogię i jestem pod wrażeniem :]

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo jakie ładne wydanie trylogii. :) Super! Polecam je i Kinga oczywiście. :) "Rzeź niewiniątek" też czeka u mnie na swoją kolej. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. sporo ciekawych tytułów
    czytałam jedynie "W plątaninie uczuć" pani Gargaś i podobała mi się :)
    przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie przeczytałabym cała trylogię Igrzysk ale najbardziej zazdroszczę ci książkę "Błękitny dym".

    OdpowiedzUsuń
  16. IŚ pięknie wyglądają <3 Co do stosiku wymiankowego, widzę Kinga i ciekawa jestem tej pozycji ^^ Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem ciekawa jak Ci się spodobają "Igrzyska śmierci" (swoją drogą ładne wydanie). Mi najbardziej przypadł do gustu pierwszy tom, ale ogólnie cała historia jest interesująca i warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne książki przed Tobą, zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Najbardziej oczy cieszą "Igrzyska śmierci" :3 Miłej lektury, mam nadzieję, że Ci się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałabym dowiedzieć się, co sądzisz o powieści G. Gargaś - "W plątaninie uczuć". Mam ochotę na książki tej autorki od dawna, dlatego chętnie zapoznam się z Twoją opinią na ich temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam już jedną książkę Pani Gargaś- "Jutra może n ie być"- jednym słowem wspaniała, podaję link do recenzji, sama się przekonaj: http://aleksandrowemysli.blogspot.com/2012/12/jutra-moze-nie-byc-gabriela-gargas.html

      Usuń
  21. Piękny stos, zwłaszcza Igrzyska :) Miłego czytania

    OdpowiedzUsuń
  22. Super stos. Piękne wydanie serii "Igrzyska śmierci".

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale śmiesznie! Wydali Igrzyska Śmierci w jednym tomie :D Ja mam 3... tzn mój brat ma :P Też jeszcze nie czytałam, ale planuję nadrobić zaległości, zwłaszcza, że niedługo ma się pojawić druga część filmu.
    Plany na luty super!

    OdpowiedzUsuń
  24. Zazdroszczę "Igrzysk śmierci", a jakże ;-) Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ojej, jaka wielka księga Igrzysk:) Ja mam za sobą pierwszy tom i jestem oczarowana:) Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  26. "Dolores Claiborne" genialna książka. Reszta też bardzo fajna. Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne nabytki, miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ładny stosik. Jestem najbardziej ciekawa "Pieśńi kolibru". Pozdrawiam i życzę pogodnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Na "Igrzyska" coraz bardziej się napalam, mimo początkowej niechęci. A wokół książek Evanovich chodzę już od miesiąca, chyba w końcu pęknę, ale najpierw poczekam na recenzję :) Na razie pozostaje mi tylko wzdychać do swoich i cudzych stosików, bo czasu nie mam na czytanie w ogóle :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawi mnie ten stosik recenzencki...

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne stosiki :) Miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ile ciekawych książek! Czekam na recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Kinga czytałam-bardzo mi się podobała.Igrzyska również pochłonęłam. Chętnie bym przeczytała Rzeź niewiniątek.
    Spokojnego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Oj, pozazdrościć! Czytałam jedynie dwie pierwsze części Igrzysk, a resztę mam w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja również mam w najbliższych planach Gargaś - zapowiada się cudownie, a reszta...wygląda świetnie, miód, nie stosik!

    OdpowiedzUsuń
  36. Zainteresowały mnie Białe autobusy.
    Pozdrawiam
    Lena

    OdpowiedzUsuń
  37. Ile ksiazek! Milego czytania!:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jej! Ile książek! Czekam na recenzje i jestem strasznie ciekawa czy "Igrzyska śmierci" przypadną Ci do gustu tak samo jak mnie :) Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  39. Chciałabym mieć to wydanie igrzysk:) miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetne pozycje zdobyłaś :) Kilka chętnie poznałabym bliżej. A IŚ wyglądają świetnie w tym wydaniu i zastanawiałam się czy i sobie takiego nie sprawić, ale już posiadam I tom z filmową okładką, zatem poczekam na takie wydania pozostałych części ;) Oby były! :D Przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  41. "Historia pewnego związku" powinna Ci się spodobać. Nie jest to lektura wysokich lotów, ale ma w sobie coś, co naprawdę wciąga. :)

    OdpowiedzUsuń
  42. To jednotomowe wydanie IGrzysk jest obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  43. "Igrzyska..." w jednym tomie *.* ODDAJ!

    OdpowiedzUsuń
  44. Zazdroszczę tak wyjątkowego wydania Igrzysk. ;D Czytałam "Pieśń kolibra" i na prawdę polecam, gdyż jest bardzo poruszająca. No i życzę miłego wieczoru ze Stephanie Plum, którą również mogę gorąco polecić. ;D

    OdpowiedzUsuń
  45. I ja wyczekuję drugiego tomu o Amy i Starszym. Byłam miło zaskoczona, nie spodziewałam się tak świetnej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetny stos :) Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Najchętniej bym Ci "Igrzyska" zwinęła :):)
    Poza tym Christie, King, Evanovich - uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiane komentarze :)
Wszystkie czytam i staram się odpowiedzieć na każde pytanie.
Pozostawiam sobie możliwość usuwania Spamu i komentarzy wulgarnych czy obraźliwych...


Administrator strony Aleksandrowe myśli korzysta z systemu komentarzy Disqus. Adresy IP i adresy e-mailowe są przechowywane przez administratora Disqus'a. Zakładając stronę na platformie Disqus wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aleksandrowe myśli © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka